Bezpłatna pomoc w drobnych naprawach domowych dla osób starszych
Program „Złota Rączka dla Seniora” to inicjatywa skierowana do osób starszych, które potrzebują wsparcia w drobnych pracach technicznych w domu. Celem Programu jest pomoc Hajnowskim seniorom w codziennym funkcjonowaniu poprzez naprawę usterek i awarii technicznych w ich miejscu zamieszkania.
Dla kogo?
Z programu mogą skorzystać osoby, które spełniają łącznie następujące kryteria:
-
ukończyli 65 rok życia,
-
są mieszkańcami miasta Hajnówka i stale mieszkają w lokalu, w którym ma być wykonana usługa,
-
mieszkają samotnie lub tylko z drugą osobą, która ukończyła 65 rok życia.
Jakie prace wykonujemy?
Bezpłatnie realizujemy drobne naprawy, takie jak:
-
regulacja drzwi,
-
regulacja okien,
-
wymiana uszczelki w kranie,
-
montaż spłuczki WC,
-
montaż deski WC,
-
regulacja spłuczki WC,
-
wymiana zaworu spłuczki WC,
-
odpowietrzenie kaloryfera,
-
udrożnienie odpływów,
-
wymiana syfonu,
-
uszczelnienie syfonu,
-
montaż zamka w drzwiach,
-
wymiana zamka w drzwiach,
-
montaż klamki w drzwiach,
-
wymiana klamki w drzwiach,
-
wymiana żarówki,
-
montaż gniazdka elektrycznego,
-
montaż obrazu,
-
montaż lustra, montaż uchwytu, montaż półki itp.,
-
naprawa zawiasów drzwi,
-
wymiana zawiasów drzwi,
-
naprawa zawiasów drzwiczek szaf,
-
wymiana zawiasów drzwiczek szaf,
-
wymiana pokręteł baterii, słuchawek prysznicowych,
-
inne drobne czynności naprawcze i montażowe, które zostaną zaakceptowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej usługi naprawcze.
Jak zgłosić potrzebę?
Zgłoszenia usług naprawczych przyjmowane są telefonicznie przez pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce pod numerem tel. 85 – 682 20 11, lub osobiście: w dni robocze 08.00 – 15.45 w siedzibie MOPS Hajnówka, przy ul. 11 Listopada 24.
Osoba przyjmująca zgłoszenie wypełnia formularz zgłoszenia usterki do naprawy w ramach projektu „Złota Rączka dla Seniora na rok 2025”. Umówienie terminu wizyty następuje po wstępnej weryfikacji zgłoszenia i ponownym telefonicznym kontakcie pracownika z seniorem.
Przyjęcie zgłoszenia wymaga podania rodzaju usterki, danych kontaktowych, a także wieku. Podanie ww. danych jest warunkiem obligatoryjnym do dalszego zakwalifikowania się do wzięcia udziału w Programie.
