Projekt pt. „Klub Integracji Społecznej „Kurnik”” jest współfinansowany w kwocie 730238,00 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
W związku z realizacją projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 „Klub Integracji Społecznej „Kurnik”” numer projektu: RPPD.09.01.00-20-0548/20, zapraszamy do składania ofert na realizację usługi: dostarczenie serwisu kawowego i zestawów obiadowych (w skład zestawu wchodzi zupa i drugie danie) dla 40 uczestników projektu „Klub Integracji Społecznej „Kurnik”” w ramach zadania 6, Działania 2 Zapewnienie usługi cateringowej i serwisu kawowego uczestnikom projektu podczas kursów zawodowych.
1.ZAMAWIAJĄCY
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hajnówce
ul. 11 Listopada 24, 17-200 Hajnówka
tel. 856822011
mops-hajnowka@home.pl
NIP: 5431253205
2.ZAPYTANIE OFERTOWE
-
-
Zapytanie ofertowe prowadzone w trybie rozeznania rynku jest dostępne w siedzibie Zamawiającego przy ul. 11 Listopada 24, pokój nr 13, 17-200 Hajnówka, zostało opublikowane na stronie www.mops-hajnowka.pl.
-
Niniejsze rozeznanie rynku prowadzone jest zgodnie z zasadą efektywnego zarządzania finansami określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020. Procedura i realizacja stanowiące przedmiot niniejszego rozeznania rynku są współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020.
-
3.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
-
-
Przedmiotem zamówienia jest usługa cateringowa polegająca na przygotowaniu i dostarczaniu serwisu kawowego i zestawów obiadowych (w skład zestawu wchodzi zupa i drugie danie) dla 40 uczestników projektu „Klub Integracji Społecznej „Kurnik”” realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hajnówce.
-
Maksymalna ilość posiłków przewidziana przy realizacji zamówienia: 600 serwisów kawowych, 600 zestawów obiadowych.
-
Termin realizacji zamówienia: kwiecień 2022/maj2022
-
Nazwy i kody przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): CPV55520000-1 Usługi dostarczania posiłków, CPV55321000-6 Usługi przygotowywania posiłków.
-
Zamówienie polega na przygotowaniu i dostarczaniu posiłków, na które składają się: serwis kawowy oraz dwudaniowy obiad (zupa i drugie danie) dla 40 uczestników projektu.
-
Serwis kawowy i posiłki mają być dostarczane do miejsca realizacji kursów zawodowych wskazanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hajnówce, na terenie miasta Hajnówka zgodnie z ustalonym przez Zamawiającego harmonogramem.
-
Zamawiający wymaga, aby posiłki składały się z produktów typu:
-
-
-
-
serwis kawowy: kubeczki jednorazowe, kawa, herbata z cytryną, cukier, mleko do kawy, woda gazowana/niegazowana, ciastka
-
dwudaniowy obiad: pierwsze danie obiadu powinna stanowić zupa przyrządzona na wywarach jarskich lub z dodatkiem mięsnym np. wędliną, dobrej jakości kiełbasą. Nie należy przygotowywać zup na wywarach z kości, jeśli w skład zupy będą wchodzić np. ziemniaki, kluski, czy kasza, nie powinny one się powtarzać w drugim daniu. Drugie danie powinno zawierać produkty dostarczające białko pełnowartościowe – mięso, ryby, jaja, produkty mleczne. W skład drugiego dania powinny wchodzić warzywa w postaci surówki lub sałatki (lub owoc w przypadku braku surówki).
-
-
-
-
W ramach przedmiotowego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do:
-
-
-
-
przygotowania i dowozu posiłków w okresie obowiązywania umowy do miejsca, w którym będą realizowane kursy zawodowe w godzinach wskazanych przez Zamawiającego,
-
świadczenia usług cateringowych, wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych,
-
dbania o właściwy stan dostarczania posiłków (posiłki gorące, świeże, smaczne i estetyczne)
-
przestrzegania przepisów prawnych w tym zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych, m. in. ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. O bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2017, poz. 149 ze zm.),
-
przechowywania zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007r. W sprawie pobierania i przechowywania próbek żywnościowych przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. Z 2007r. Nr 80, poz. 545), próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczanych posiłków, każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek.
-
-
-
-
Posiłki muszą być:
-
-
-
-
urozmaicone, wysokiej jakości zarówno co do wartości odżywczej, gramatury jak i estetyki oraz powinny uwzględniać polską tradycje kulinarną,
-
przygotowywane z naturalnych produktów, bez używania produktów typu instant, czy gotowych półproduktów (np. mrożone pierogi, gołąbki, klopsy itp.), glutaminianu sodu, tłuszczy utwardzanych, soi, skrobi, produktów masłopodobnych, seropodobnych, z gwarancją świeżości artykułów i produktów, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych – konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych, przy zmniejszeniu zużycia soli na rzecz naturalnych przypraw ziołowych.
-
w przypadku dań mięsnych należy unikać mięsa przetworzonego (mielonego) na rzecz całych sztuk mięsa; mięso nie może być MOM (mięso odkostnione/ oddzielone mechanicznie).
-
do przygotowania posiłków zalecane jest stosowanie tłuszczów roślinnych (ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych), dużej ilości warzyw i owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz.
-
-
-
-
-
Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi wykaz stosowanych do przygotowania posiłków produktów i surowców wraz z nazwami producentów.
-
Stan posiłków i sposób dowożenia musi spełniać wymogi Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
-
Wykorzystywane do transportu specjalistyczne termosy i opakowania powinny gwarantować utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych posiłków – zgodnie z przepisami prawa.
-
W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł.
-
Jadłospis musi być układany przez Wykonawcę na okres minimum 5 dni i dostarczany Zamawiającemu do zatwierdzenia na 3 dni przed okresem jego obowiązywania,
-
Wykonawca będzie codziennie odbierać odpady pokonsumpcyjne, w przystosowanych do tego celu pojemnikach, o ustalonej z Zamawiającym godzinie.
-
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
-
-
4.OGÓLNE WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
-
-
Cena zaoferowana przez Wykonawcę w ofercie nie ulegnie podwyższeniu przez cały okres obowiązywania umowy.
-
Cena brutto jednodniowego zestawu (serwis kawowy i zestaw obiadowy) dla jednego uczestnika projektu zawiera całkowity koszt przygotowania i dostarczenia posiłku.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb lub innych nie będzie to leżało w interesie Zamawiającego. W zawiązku z ograniczeniem przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tytułu zmniejszenia zamówienia w stosunku do Zamawiającego.
-
Odbiór dostarczonych posiłków potwierdzony będzie protokołem ich dostarczenia, z wyszczególnieniem ilości dostarczonych posiłków, podpisem upoważnionego pracownika Zamawiającego oraz Wykonawcy.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości dostarczanych posiłków zgodnie z rzeczywistą potrzebą.
-
Wynagrodzenie Wykonawcy będzie określane na podstawie ilościowego rozliczenia rzeczywiście dostarczonych posiłków.
-
Wykonawca wystawiać będzie za wykonanie usługi fakturę/rachunek za każdy miesiąc.
-
Płatności przekazywane będą na wskazany numer konta w terminie 30 dni, po przedłożeniu faktury/rachunku (nie częściej niż raz na miesiąc).
-
5.OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA
-
-
Oferty mogą składać Wykonawcy, którzy:
-
-
-
-
posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
-
posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, a także odpowiedni potencjał techniczny, ekonomiczny i kadrowy,
-
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
-
nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielanie zamówienia.
-
Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące element oferty stanowiącej załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia.
-
-
-
-
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie spełni warunków udziału w postępowaniu.
-
W postępowaniu nie mogą brać udziału podmioty powiązane z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
-
-
-
-
uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
-
posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
-
pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
-
pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
-
W celu wykazania braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym, Wykonawca składa oświadczenie o braku powiązania osobowego i kapitałowego stanowiące załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
-
Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia.
-
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy powiązanego kapitałowo lub osobowo z Zamawiającym.
-
-
-
-
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawców, jeśli:
-
-
-
-
oferta nie spełnia wymogów określonych w zapytaniu ofertowym;
-
oferta nie została przygotowana na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
-
oferta została złożona po wyznaczonym terminie;
-
oferta nie została przygotowana i złożona w sposób opisany w zapytaniu ofertowym;
-
nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
-
nie uzupełnili brakujących dokumentów i/lub nie złożyli wyjaśnień na wezwanie Zamawiającego;
-
złożyli ofertę niezgodną z prawdą (poświadczą nieprawdziwe informacje)
-
-
-
-
Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
-
6.INFORMACJA DOTYCZĄCA PODWYKONAWCÓW
Zamawiający nie dopuszcza zlecenia zamówienia podwykonawcy.
7.KRYTERIA I SPOSÓB OCENY OFERT
-
-
-
Przy ocenie ofert Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium przypisując mu odpowiednią wagę procentową: cena oferty brutto za jednodniowy zestaw (serwis kawowy i zestaw obiadowy) dla pojedynczego wyżywienia – 100%
-
Uzyskana liczba punktów zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku.
-
Cena brutto podana w ofercie jest ostateczna i obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m. in.: podatek VAT, upusty, rabaty, przygotowanie i dostarczanie posiłków.
-
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria oceny ofert.
-
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów.
-
Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na taką samą liczbę punktów u kilku Wykonawców, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli ww. oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
-
Zamawiający oceni i porówna tylko te oferty, które odpowiadają treści i wymogom Zapytania ofertowego.
-
Oferty niespełniające wymagań określonych w Zapytaniu ofertowym zostaną odrzucone.
-
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli ofertę.
-
W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnienia brakujących dokumentów oraz udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
-
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej wśród najkorzystniejszych ofert, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy w przedmiocie realizacji zamówienia lub nie dopełni formalności wymaganych na etapie podpisywania umowy.
-
-
8.SPOSÓB, TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
-
-
Wykonawca może złożyć tylko 1 ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
-
Ofertę należy przygotować na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
-
Oferta powinna być opatrzona pieczątką firmową, posiadać datę sporządzenia, zawierać adres lub siedzibę Wykonawcy, numer telefonu, być podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy.
-
Kompletna oferta musi zawierać:
-
-
-
-
formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do zapytania ofertowego
-
podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do zapytania ofertowego
-
podpisane oświadczenie o braku powiązania osobowego i kapitałowego stanowiące załącznik nr 3 do zapytania ofertowego
-
podpisane informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych stanowiące załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
-
zaparafowany wzór umowy – załącznik nr 5 do zapytania ofertowego
-
-
-
-
Oferta powinna być złożona w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Hajnówce ul. 11 Listopada 24, w zaklejonej kopercie – z dopiskiem „Oferta na usługę cateringową dla uczestników projektu Klub Integracji Społecznej „Kurnik” w ramach zadania 6” lub przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej (skan oferty i wszystkich załączników) na adres: mops-hajnowka@home.pl – temat wiadomości: „Oferta na usługę cateringową dla uczestników projektu Klub Integracji Społecznej „Kurnik” w ramach zadania 6”.
-
Strony oferty powinny być trwale ze sobą połączone i ponumerowane.
-
Ofertę należy złożyć w terminie do 05.04.2022 do godz. 16:00.
-
Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
-
Oferty złożone po terminie nie będą przyjmowane i rozpatrywane.
-
Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
-
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
-
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
-
Zamawiający nie zwraca złożonych ofert.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty – bez skutków prawnych oraz finansowych.
-
9.INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAWARCIA UMOWY
-
-
Umowa na realizację zamówienia zostanie zawarta z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
-
O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę.
-
Umowę może podpisać w imieniu Wykonawcy osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy wymienionego w aktualnym odpisie z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej lub pełnomocnik, który przedstawi pełnomocnictwo do podpisania umowy wraz z ofertą lub przed zawarciem umowy w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
-
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień Umowy w przypadku:
-
-
-
-
zmiany terminu przewidzianego na rozpoczęcie realizacji usługi cateringowej,
-
wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń losowych (w tym siły wyższej, klęski żywiołowej itp.), na które Strony umowy nie miały i nie mogły mieć wpływu,
-
konieczności wprowadzenia przez Zamawiającego zmian do projektu,
-
zmian formalno-organizacyjnych,
-
zmian unormowań prawnych powszechnie obowiązujących, które będą miały wpływ na realizację umowy.
-
-
-
-
Zamiany umowy dokonuje się w formie aneksu do umowy. Przewidziane wyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego, a nie jego obowiązek wprowadzenia takich zmian. Warunki zmiany umowy nie przyznają Wykonawcy jakiegokolwiek roszczenia o zmianę zawartej umowy.
-
10.INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI
-
-
Każdy Oferent ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści przedmiotowego zapytania ofertowego w terminie do dnia 04.04.2022.
-
Pytania oferenta muszą być sformułowane na piśmie i wysłane elektronicznie na adres e-mail: marzena.tichoniuk@mops-hajnowka.pl
-
11.POZOSTAŁE INFORMACJE
-
-
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
-
Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni licząc od dnia upływu terminu składania oferty.
-
Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej.
-
Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
-
Załączniki do Zapytania ofertowego: